تحلیل روند قیمت نفت برنت

تحلیل بنیادی (فوندامنتال) و تحلیل تکنیکال روند قیمت نفت برنت در هفته جاری

 

تحلیل روند قیمت نفت برنت

 

تحلیل تکنیکال

 

معامله گران بیشتر برای یک فرصت فروش در منطقه 76.50 موقعیت گیری میکنند .  نفت برنت در یک روند نزولی معامله می شود و در حال حاضر در مرحله اصلاحی است که در منطقه  76.50 میباشد.

تحلیل بنیادی(فوندامنتال)

 

بازارهای جهانی نفت در میان فقدان توافق تولید اوپک پلاس با ابهام روبرو هستند.

 

 بازار جهانی نفت با عدم توافق آتی تولید اوپک پلاس برای سال آینده در وضعیت ابهام قرار گرفته است.  نفت خام شاهد کاهش قابل توجه 16 درصدی نسبت به اوج خود در ماه سپتامبر بوده است که عمدتا ناشی از تولید بالای غیرمنتظره در ایالات متحده بوده است.

 

 علاوه بر پیچیدگی ها، هجوم نفت و منابع نفت ونزوئلا از منطقه مورد مناقشه اسکیبو و منطقه گویان ، فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد کرده است.  در ماه ژوئن، امارات متحده عربی قراردادی را منعقد کرد که به منظور استفاده از ظرفیت اخیر افزوده شده، امکان افزایش جزئی تولید در ژانویه را فراهم نمود.

 

 در حالی که پس از کاهش تحریم های ایالات متحده، عرضه ایران دوباره افزایش یافته است، صادرات روسیه ثابت ماند.  با وجود تقاضای قوی و رو به رشد مستمر برای نفت، عرضه فراتر از انتظارات بوده است.  بدون کاهش اضافی اوپک پلاس، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در سال آینده به زیر 80 دلار در هر بشکه کاهش یابد.  تعادل ظریف بین تقاضا و عرضه نیازمند مداخلات استراتژیک برای تثبیت بازارهای جهانی نفت است.

 

پایگاه خبری تجریش

محمدحسین اکبرزاده

 

 #نفت #تولید #اوپک

 

 

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید