تحلیل بنیادی و تکنیکال روند قیمت جهانی طلا

 پس از صعود به  2150 و فروش قوی در بازار، همچنان یک کانال نزولی وجود دارد. که نشان دهنده یک عدم تعادل بزرگ در بازار میباشد . که برای حل این وضعیت ، احتمالا باعث پایین تر آمدن قیمت طلا نیز بشود.

 

تحلیل روند قیمت طلا

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ گزارش اولیه مطالبات بیکاری دیروز همراه با داده های مثبت برای دلار منتشر شد. و این می تواند اشاره ای باشد به اینکه NFP به جای 150 هزار نفر قبلی، به 180 هزار و شاید بیشتر خواهد رسید.

داده های صعودی بیشتر نسبت به داده های مورد انتظار، بازار را تکان می دهد. دلار ممکن است تقویت شود که تاثیر مثبتی بر طلا خواهد داشت.
طلا یک شکست کاذب از مقاومت و کانال نزولی 2038 ایجاد نمود و همچنان در محدوده نزولی معامله می شود. سطوح پشتیبانی هدف یک هدف بالقوه است. اما قبل از اخبار، نوسانات بسیار کند خواهد بود. بازار در حال ذخیره پتانسیل برای تحقق است.
تجزیه و تحلیل فنی نشان می دهد که جفت XAU/USD در جستجوی جهت است، در محدوده باریکی حرکت می کند و پشتیبانی در سطح حیاتی 2000 دلار پیدا نموده است. با این حال، با نزدیک شدن به مرز 2040 دلار، بصورت پذیرش معناداری گریزان است.

با بررسی نمودار چهار ساعته، عمل قیمت به زیر SMA دوره 50 محدود می شود. در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه هستند، RSI حول مرز 50 حرکت می کند و نشان دهنده نبود جهت روشن است.

با نگاهی گسترده تر، روند صعودی بلندمدت از اوایل اکتبر دست نخورده باقی می ماند.

مقاومت فوری روی 2040 دلار است که مسیر 2067 دلار و در نهایت رکورد 2150 دلار را حفظ می کند. از سوی دیگر، تایید قیمت زیر 2000 دلار چشم انداز صعودی را نفی می کند و فشار نزولی را به سمت 1950 دلار و 1932 دلار افزایش می دهد.

این تحلیل بر ثبات فعلی قیمت طلا در میان پس‌زمینه کاهش دلار آمریکا تاکید می‌کند و سطوح فنی کلیدی و نتایج بالقوه برای نظارت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برجسته شده است.

تحلیل تکنیکال طلا

 

پایگاه خبری تجریش

اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید