آیین افتتاحیه دوره تربیت روحانیون مدیران حکمرانی قرآنی

 

روز دوشنبه مورخ 15/11/1401 مراسم افتتاحیه برگزاری دوره تربیت روحانیون مدیران حکمرانی قرآنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین زاده ،حجت الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی رئیس حوزه علمیه امام حسین (ع) ، تولیت موقوفه محرومین حاج حسین مهدیان و طلاب حوزه های علمیه تهران برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده ضمن خوش آمدگویی به طلاب ومدیران حوزه امام حسین (ع) وتبریک اعیاد شعبانیه گزارش اجمالی از فعالیت های بنیاد قرآن ارائه نمودو در خصوص دوره آموزشی وتربیتی حکمرانی قرآنی توضیح مختصری را بیان کردند ودر ادامه گفتند : امام علی (ع) می فرمایند:

مجالَسةُ الحُكَماءِ حياةُ العُقولِ ، و شِفاءُ النُّفوسِ ( غررالحکم:9875)

برگزاری این دوره درطول ماه مبارک رمضان منشا خیرات وبرکات زیادی برای جامعه قرآنی خواهد بود ودر نهایت گفتند با توسل به امام زمان (عج) امید داریم که حاصل این دوره آموزشی و تربیتی به وجه احسن کارا وثمربخش باشد..

دکتر شاه شرقی در خصوص محتوای دوره مزبور اظهار داشتند مطالبی که در طی این دوره ارائه خواهد شد درابتدا عبارت است از تعریف حکمرانی، اصول و مبانی، انواع رویکردها .

دراینجا از روش های استظهاری، استنطاقی ویا ترکیبی استفاده نموده واز روش تفسیر موضوعی شهید صدر نیز استفاده و مطالب به قرآن عرضه وبا بررسی های ترتیبی یا تنزیلی آیات و رویکردمعناشناسی تلاش خواهیم کرد پاسخ هایی را از قرآن استخراج نماییم.بعداز این مرحله  وارد روایات و احادیث خواهیم گردید دراینجا خطبه53 نهج البلاغه محور حکمرانی علوی قرار خواهد گرفت .و بعدازآن به سیره رسول الله (ص) وائمه اطهار مراجعه نموده و گزاره های حکمرانی استخراج خواهد گردید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دهقانی مدیر حوزه امام حسین (ع) ضمن تاکید برضرورت طرح موضوع حکمرانی و بهره گیری طلاب از این مباحث و تسلیح نمودن ایشان به این دانش از ابعاد مختلف  اشاره نمودند از بعد فردی به ضرورت بررسی و نقد این نظروفهم عمیق آن از بعد خانوادگی و سبک زندگی ضرورت حضور فعال و با نشاط درکنار خانواده خود عزیزان و همراه نمودن وایجاد شوق و انگیزه در افراد خانواده و همراهی ایشان ودرنهایت در نظام اجتماعی جامعه اسلامی در قالب یک فرایند تحلیل نمودند.

درادامه اظهار داشتند که این حلقات باید به هم پیوند بخورد ودر همه مراحل با همرامی و انس با قرآن شاکله ها پردازش شود تا ما به اهداف قرآنی حکمرانی دست پیداکنیم .

بدیهی است که طلاب عزیز نیز در خط مقدم باید ضمن تجهیز به این دانش از اثرات و ثمرات آن در هدایت امور جامعه به سوی حیات طیبه بهره بگیرد تاان شاالله بااستمرار انقلاب اسلامی پرچم به صاحب اصلی آن تحویل داده شود.

درپایان با دعا برا فرج امام زمان سلام الله علیه جلسه خاتمه یافت.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید